Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności Wirtualny skansen przy drodze
Biuro Dokumentacji Zabytków zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Wirtualny skansen przy drodze.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Mateusz Oleksiak.
- E-mail: dostepnosc@bdz.szczecin.pl
- Telefon: 914337098
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Biuro Dokumentacji Zabytków w Szczecinie
- Adres: ul. Teofila Starzyńskiego 3-4,
70-506 Szczecin - E-mail: dostepnosc@bdz.szczecin.pl
- Telefon: 914337098
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Przed budynkiem znajdują się 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku mieszczącego siedzibę Biura Dokumentacji Zabytków (lokal wynajmowany) prowadzą 2 wejścia - główne (poziom „0”) i boczne (poziom „-1”) dostępne w bramie przejazdowej (przejściu pod budynkiem). Obydwa wejścia są dostępne od strony od ul. Teofila Starzyńskiego. Przy wejściu głównym, do którego prowadzą schody znajduje się tablica informująca o wejściu bocznym. Wejście boczne nie posiada barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych ruchowo na drodze do windy obsługującej wszystkie kondygnacje budynku. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Na poszczególnych kondygnacjach brak barier architektonicznych.
Siedziba naszej instytucji zlokalizowana jest na 2 piętrze budynku. Na poziomie „0” (wychodząc z windy na lewo), tuż przy wejściu głównym znajduje się portiernia, gdzie można otrzymać informacje o naszej lokalizacji. Na poziomie „0” przy portierni znajdują się tablice informacyjne przedstawiające ogólny schemat budynku, na poziomie „2” na ścianach znajdują się kierunkowskazy wyznaczające drogę do naszych pomieszczeń.
W budynku administrator nie umieścił pętli indukcyjnych, oznaczeń w alfabecie braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W pomieszczeniach Biura Dokumentacji Zabytków jest pętla indukcyjna.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na poziomie „0” (w przychodni).